In de training Mindful Werken leer je om bewuster en met meer aandacht in het leven te staan. Meer in het hier en nu te leven in plaats van in het verleden of in de toekomst. Waarom is dat belangrijk? Meer aandacht en bewustzijn van het huidige moment zorgen voor een betere balans en veerkracht, meer energie en zelfinzicht.

Het is wetenschappelijk bewezen dat mindfulness bijdraagt aan minder ziekteverzuim en stress-gerelateerde klachten zoals burn-out, overspannenheid en rug- en nekklachten. Bovendien helpt het om met een open mind en meer bevlogenheid in je werk te staan.

Hoe ziet de training eruit?
De bijeenkomsten zijn een afwisseling van meditaties, bewegingsoefeningen en (zelf-) inzichtsopdrachten, uitwisseling en (korte) theorie. Er wordt telkens een link gelegd naar de huidige (werk)ervaring. De werkwijze is nuchter en concreet.

Een vast onderdeel van de training is het dagelijks doen van oefeningen. Reken hiervoor op ongeveer een half uur per dag. Zo heeft de training het maximale effect. De oefeningen zijn praktisch toepasbaar, zowel thuis als op het werk. Integreer je mindfulness tijdens je dag, dan zorgt dat ervoor dat het beter beklijft en echt een onderdeel wordt van je dagelijks leven. Mindfulness leer je door te oefenen. Hoe meer je oefent, hoe beter je erin wordt.

De basis van de training Mindful Effect
• Wat is mindfulness?
• Wat doet stress met je brein?
• Afwisseling van theorie en praktijk
• Ruimte voor uitwisseling van ervaringen
• Tips en tools waar je direct mee aan de slag kunt
• Werkboek en geluidsbestanden